2015. december 18., péntek, 11:48
Címkék: egyenjogúság energiamenedzsment ENSZ férfi nő Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és automatizálás nemzetközi szakértője bejelentette, hogy 2015 októberéig a vállalat több mint 23 000 férfi munkatársa írta alá elektronikusan a #HeForShe (Férfiak a nőkért) szolidaritási mozgalom előterjesztését.
A #HeForShe-t az ENSZ női jog- és a nemek közötti esélyegyenlőséggel foglalkozó szervezete, a UN Women 2014-ben indította útjára a nemek közötti egyenlőség előmozdítása érdekében. A törekvés 1 milliárd férfi elköteleződését irányozza elő, melynek első lépése egy egyszerű, támogató fogadalom, amelyet aztán a tényleges lépések és a társadalmi változás előremozdítása követ. A kampányhoz csatlakozó férfiak számát az online és okostelefonos aktiválások, illetve a vidéki és városi eseményeken való részvétel alapján mérik. Az egyéni történeteket rögzítik és megosztják, hogy ezzel motiváljanak másokat is a jó példa követésére.
A világméretű kezdeményezés célja, hogy a férfiakat a sokszínűség és a nők jogait erősítő változások támogatására ösztönözze, továbbá elérje, hogy részt vegyenek azoknak a társadalmi és kulturális korlátoknak a lebontásában, amelyek akadályozzák a nőket képességeik kibontakoztatásában. A Schneider Electric idén júniusban indította el belső #HeForShe kampányát, és pár hónap alatt kiugró eredményeket ért el. A mozgósítás különösen pozitív visszhangot keltett Indiában, Brazíliában, az Egyesült Államokban és Franciaországban. A petíció aláíróit arra buzdítják, hogy a vállalaton belül és kívül egyaránt tegyenek tanúbizonyságot, beszéljenek nyíltan a nemi sokszínűség és egyenlőség iránti elkötelezettségükről. Ezt megtehetik például azzal, hogy a #HeForShe mozgalmat támogató szelfiket tesznek közzé a közösségi média platformjaikon. A vállalat munkatársai emellett támogató eseményeket is szerveznek, amelyek keretében megosztják saját fényképeiket és videóikat a Schneider Electric belső közösségi hálózatán. Az idő előrehaladtával a #HeForShe és a francia székhelyű társaság közös erővel igyekszik minél több férfit bevonni ebbe a globális párbeszédbe.
„Férfi munkatársaink már mintegy 20%-a nagy lelkesedéssel és őszinte elkötelezettséggel csatlakozott ehhez az inspiráló kezdeményezéshez, a támogatók száma pedig egyre csak nő. A #HeForShe dolgozóink számára nem pusztán egy kommunikációs kampány, hanem valós változás a nők és férfiak munkahelyi viszonyának javítása érdekében, a vállalaton belül és globális szinten egyaránt. Nagyvállalatként központi szerepet kell vállalnunk ebben a pozitív átalakulásban, ezért készen állunk arra, hogy a változás fő mozgatórugójaként vegyünk részt a folyamatban. Büszkén valljuk, hogy az a társadalom és az a vállalat, amelyik támogatja a nemi sokszínűséget és egyenlőséget, egy jobb világot épít” – mondta Olivier Blum, a Schneider Electric emberi erőforrásokért felelős igazgatója.