Az elektromobilitásra való átállás során az autógyártóknak három kulcstényezőt kell figyelembe venniük: a vásárlói igények kielégítése, a gyártási költségek csökkentése, valamint a környezetvédelmi szempontok.
A BMW Group jövőképét nem csak a vezetési élmény folyamatos fejlesztése, hanem nagyratörő fenntarthatósági törekvések is meghatározzák. Az autóipari csúcsvállalatnál úgy vélik, mindkét cél elérésének kulcsa az innovációban rejlik.
A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.
Az Óbudai Egyetem az első magyarországi felsőoktatási intézmény, amely állami támogatással vásárolt elektromos autót. A környezettudatos szemlélet elterjesztését az egyetemkiemelt feladatának tartja, hallgatói is számos innovatív környezetbarát műszaki megoldást fejlesztettek, fejlesztenek ki. A nemzetgazdasági miniszter által átadott elektromos autót a közlekedésen kívül oktatási célokra is használja az egyetem, a villamosmérnök hallgatók számára valós mérések végzését teszi lehetővé. Az eseményen több olyan környezettudatos hallgatói innovációt is bemutattak, amelyek szakmai versenyeken, pályázatokon elismerésben részesültek.