At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Az E-transzformáció elnevezésű projekt keretében az Audi Hungaria bővíti e-motorgyártását, szélesíti műszaki fejlesztése kompetenciáit, valamint felkészíti járműgyártását az elektromos korszakra.
A német technológiai vállalat, a Continental ADAS üzletágának menedzsmentje Dr. Lóránd Balázst nevezte ki a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központ vezetőjének 2020. április 1-től. Dr. Lóránd Balázs 2018-ban csatlakozott a céghez, és eddig a mesterséges intelligencia adatok menedzselését és az infrastruktúra csoport munkáját irányította.
Az Audi Hungariánál a Beszerzés szakterülete az új Költség- és értékelemzés osztállyal bővíti portfólióját. Az új szakterületről cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
A Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, dr. Hanula Barna, A járműfejlesztő mérnökök jövője címmel tart inspiráló előadást 2018. november 10-én a Fejlesztőmérnökök Napján, Győrben!
Immáron hat éve hirdet nemzetközi csereprogramot az Eckerle CNC forgácsolást tanuló szakiskolásoknak, amely során idegen környezetben, az iskola falain túl mélyíthetik el szaktudásukat. Ezúttal a németországi Eckerle üzem gyakornokai jártak Magyarországon tavasszal, páratlan évben a magyar fiatalok mehetnek majd Németországba.
A győri Audi Hungarianál a gyártástechnológia-tervezés a gyártási folyamatok legfontosabb alappillére. A technológiák, a folyamatok és a berendezések optimális működése nélkül nem készülhetne el az évitöbb mint százezer jármű és közel kétmillió motor, amelyek az Audi Hungariát a világ legnagyobb motorgyárává teszik.
„Nagyon érdekes kihívás a termelésről érkező igényekre hatékony és újszerű informatikai megoldásokkal szolgálni – és így szüntelenül követni az újonnan felbukkanó technikai lehetőségeket.” – fogalmazott Németh András az IThon.info pályázatán.
„Egy olyan nagy vállalatnál, mint az Audi Hungaria, még hat év után is van lehetőség újabb és újabb kihívásokat találni, ami különösen érdekes része ennek a szakmának.” – fogalmazott Szakál József az IThon.info pályázatán.
A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
Az innováció minden vállalat számára kihívást jelent. Egy forradalmian új termék vagy fejlesztés szinte megfoghatatlan azoknak, akik egyedül vágnak neki.
A világ tele van csodálatos emberekkel, tehetséges emberekkel, akiknek a munkájából sokszor alig látunk valamit, mert sikereik ritkán hangosak. Az információmenedzsment területén dolgozók egy darabka jövőt hoznak a mába, amikor az Audi AG termelést támogató szoftvereit fejlesztik.
Elsők között kapta meg a "Megbízható Munkaadó" címet az Eckerle Magyarország zalaegerszegi üzemegysége, melyre az Eckerle Automotive Zala Kft. pályázott. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara által első alkalommal szervezett pályázat célja azon vállalatok kitüntetése, melyek példaértékű módon gondoskodnak alkalmazottaik munka- és életkörülményeiről. A díjátadó ünnepségen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter köszöntötte huszonhárom hazai cég képviselőit.
22 abroncsgyártónak készülő diák tett a napokban úgynevezett szintvizsgát, ami egyben belépő az Apollo gyöngyöshalászi gyárába: a sikeres vizsga a feltétele annak, hogy a tanulók megkezdhessék képzésük gyakorlati részét az ultramodern technológiával felszerelt üzemben. Az Apollo Tyres két heves megyei középiskolával alakított ki együttműködést, a duális képzésben résztvevők az elméleti ismereteket a gyöngyösi József Attila Szakközépiskolában illetve a hevesi Eötvös József Református Oktatási Központban sajátítják el, a gyakorlati képzéshez pedig az abroncsgyártó óriás biztosítja a feltételeket.
Mérnök vagy? Fejlesztési területen dolgozol? Ragadd meg az alkalmat! Az Audi Hungaria kitárja kapuit, és június 10-én, az Audi Hungaria Fejlesztőmérnökök Napján beenged fejlesztési szakterületi műhelyeibe, és exkluzív információkat ad fejlesztéseiről.
A hazai mérnökképzés támogatásával segíti munkaerő utánpótlását a 25 éve Magyarországon tevékenykedő Eckerle cégcsoport. A duális képzésben résztvevő felsőoktatási hallgatók a vállalatoknál eltöltött magas gyakorlati óraszámnak köszönhetően szakmai tapasztalattal és tudással kerülnek a munkaerőpiacra, sok esetben pedig a gyakorlatukat biztosító cégnél helyezkednek el.
A Heves megyei Gyöngyöshalászon 475 millió eurós beruházással ultramodern abroncsgyártó üzemet építő Apollo Tyres Tarnai Tamást bízta meg a HR irányításával.
Folyamatosan bővíti dolgozói állományát a következő időszakban az Eckerle cégcsoport a hazai üzemegységekben. Magyarországi telephely- és munkaerő-fejlesztéseivel több száz szabad pozíciót kínál a vállalat versenyképes keresettel, több szakterületen, hosszú távon akár nemzetközi előmenetellel.
Folyamatos a Budapesti Fejlesztési Központ dinamikus bővülése, hiszen alig négy hónappal az 1500. mérnök köszöntését követően újabb mérföldkőhöz érkezett a vállalat: az 1600. és 1700. mérnök belépése között szinte csak pár hét telt el. Az 1600. belépő dr. Veres Ágnes, a nanotechnológia szakértője. Elmondása szerint korábban egyetemi kutatómunkát végzett, de mindig is vonzotta, hogy nagyvállalatnál dolgozzon. Az 1700. mérnök Braun Péter szoftvermérnök, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végezte tanulmányait, majd azt követően 10 éven egy távközlési óriáscég szakembereként dolgozott.
A Heves megyei Gyöngyöshalászon 475 millió eurós beruházással ultramodern abroncsgyártó üzemet építő Apollo Tyres Mákos Csabát bízta meg a gyár irányításával.
Egyre erősebb számokat produkál a hazai autógyártás. A 2015-ös rekordbevételű év után 2016-ban dinamikusan növekszik a szektor alkalmazottainak száma, amely rendkívül jó előjel az idei bevételek tekintetében is.
Az Eckerle Magyarország Automotive és Industrie üzletágai a cégcsoport teljes szériagyártási, termék- és folyamatfejlesztési, valamint műanyag technológiai tevékenységeit képviselik hazánkban immáron 25 éve. A jubiláló kiskőrösi üzem mellett 10 éve Bólyon, valamint ma már Császártöltésen és Zalaegerszegen is megtalálhatóak gyáregységeik. Magyarországon összesen 1200 fő dolgozik, így az Eckerle cégcsoport nemzetközi munkavállalói létszámának több mint egyharmadát már itthon foglalkoztatják.
2016 márciusától Paul Klinzing a Robert Bosch Automotive Steering Kft. műszaki ügyvezető igazgatója. Pozíciójában az egri és maklári gyárak operatív működtetéséért felel, beleértve a termelési, a fejlesztési és a BPS (Bosch Production System) tevékenységeket is. A kereskedelmi ügyvezető igazgatói feladatot továbbra is Stefan Basso látja el.
Magyarországon és a KKE-régióban működő prémium autógyártók gyári beszállítójává kíván válni a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely 2020-ra több mint duplájára emeli gyártókapacitását a 2013-ban megkezdett, 276 millió euró értékű beruházás révén. Az Európában egyedülálló, teljesen automatizált BIRD-technológiának és a gyártókapacitás bővülésének köszönhetően a tatabányai gyár a Bridgestone meghatározó, a legfejlettebb technológiával rendelkező európai üzemévé léphet elő.
Több mint nyolcezren látogattak ki az idei AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA 2015 szakkiállításokra a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba október 28. és 31. között. A régió legnagyobb autóipari beszállítói és járműfenntartó-ipari rendezvényén 11 ország 300 kiállítója vett részt, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi számokhoz képest.
Október végén újra megnyitja kapuit az AUTOMOTIVE HUNGARY, mely kiállítószámának és területének növekedése miatt az eddigi évek gyakorlatától eltérően nem a G, hanem az A pavilonban kerül megrendezésre az AUTÓTECHNIKA kiállítással.
Október végén újra megnyitja kapuit az AUTOMOTIVE HUNGARY, mely kiállítószámának és területének növekedése miatt az eddigi évek gyakorlatától eltérően nem a G, hanem az A pavilonban kerül megrendezésre az AUTÓTECHNIKA kiállítással.
Csurgai István az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. munkatársa gyártástechnológia-tervezés területen. A szakember rendhagyó módon került a vállalathoz: nem egy álláshirdetésre, hanem egy toborzási célú rendezvényre jelentkezett, a Szakértők Napjára. Mitől különleges ez a rendezvény? Mivel foglalkozik a gyártástechnológia-tervezés tulajdonképpen? István többek közt ezekre a kérdésekre is választ adott.
Az nem újdonság, hogy a KUKA robotok autókat gyártanak. Az viszont már hír, hogy autókba szerelik őket, mégpedig egy, a kormányoszlop szerepét betöltő könnyűszerkezetes robot formájában. Az ötletet a svájci Rinspeed autógyártó cég valósította meg egyedülálló koncepcióautójában. A BMW i3 alapján készült Rinspeed Budii koncepciótanulmányban a svájci újítók a KUKA robotokra számítanak. A kormány az érzékeny és alkalmazkodó könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa roboton van elhelyezve. Ezáltal a jármű teljes szélességében eltolható, így lehetővé válik, hogy hol a sofőr, hol az utas kormányozzon. És ez még nem minden: Ha a kormányt tartó LBR iiwa robotot középre helyezik, a Budii önműködően közlekedik. A könnyűszerkezetes robot elméletileg végtelen számú beállítási lehetőséget rejt. Így akár rakodóasztalként vagy előzékeny inasként is szolgálhat. A Rinspeed autóipari agytröszt számára a Budii robotkarja gondolatébresztő jelkép.
A FANUC legújabb fejlesztésének számító CR-35i A kollaboratív robot 35 kg-os teherbírása révén már az ipari megmunkálási folyamatok során is alkalmazható. Az új modell véget vetett a kollaboratív robotokat az alacsony terhelhetőségű ipari robotok közé soroló kategorizálásnak. A CR-35i A kollaboratív robot iránt is az autóipari vállalatok mutatják a legnagyobb érdeklődést.
Az Audi Hungaria Motor Kft. Magyarország egyik legjelentősebb vállalata, és immár több mint 11 200 ember dolgozik nap mint nap a vállalat sikeréért. A cég gépbeszerzési és technológia-választási döntéseinek hátteréről Komka János, az Audi tervezőmérnöke beszélt a TechMonitornak.
Tíz éve már, hogy a Thonauer GmbH cégvezetője megfogalmazta a vállalat számára, hogy új területek felé kell nyitni. A cég főtevékenysége az autóipar területén maradt, de részben talán a figyelmeztetés hatására a magyarországi képviseletnek számító Thonauer Kft. azóta is több lábon állás és a rugalmasság mintapéldája. A cég múltjáról, jelenéről és jövőképéről Alföldy-Boruss Áron beszélt a TechMonitornak.
2015. január 1-től új ügyvezető igazgatót neveztek ki a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. gyárának élére, Jochen Limberger személyében. Az új vezető a magyarországi Bosch meghatározó autóipari alkatrészek gyártóközpontjáért felel. Dr. Max Nitzsche, a miskolci gyár leköszönő ügyvezető igazgatója több mint négy sikeres, Magyarországon töltött év után Németországban folytatja tovább pályafutását. Az új műszaki ügyvezető igazgató mellett Uwe Mang a gazdasági ügyvezető igazgatói pozíciót tölti be.
Az elkövetkező öt évben 85,6 milliárd eurót fordít a Volkswagen konszern technológiai fejlesztési beruházásokra, valamint több milliárd eurós megtakarítási programot is indít a globális piacvezető pozíció megszerzése érdekében.
A Regus és a Rinspeed közös fejlesztése a járműveket teljes körű kapcsolattal rendelkező irodává és tárgyalóteremmé alakítja. Az autózás nem lesz többé holtidő az otthon és a munkahely között, hiszen az üzletemberek vezetés helyett a munkájukkal foglalkozhatnak.
A PwC szakértői szerint 2014 jó évnek ígérkezik az autóipar számára, mivel növekedés várható valamennyi régióban. Ez azt is jelenti, hogy a várakozások szerint az Európai Unióban végre megfordulni látszik az eddigi negatív trend, és 3,6%-os éves növekedés prognosztizálható. Ennek üteme elmarad az előrejelzések szerinti 5,8%-os globális éves emelkedéstől, azonban 2015-től gyorsulás várható az EU-ban.
A graphIT Kft. által forgalmazott digitális gyártási megoldások az elmúlt években számos cégnek segített a gyártási és logisztikai folyamatok hatékonyságának növelésében, a folyamatokban rejlő veszteségek feltárásában.
Közel 1,8 milliárd forintos fejlesztést kezdett meg az AWF Autóalkatrészgyártó Kft. Sárváron, a beruházás több mint harminc új munkahelyet teremt - jelentették be a Rába-parti városban tartott sajtótájékoztatón csütörtökön.
Az MTM Hungária Egyesület 2013. november 8-án rendezte a 4. Industrial Engineering Szakmai Napot Budapesten az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás keretében.
Szeptember 19-én, miskolci gyárlátogatással egybekötve mutatták be a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. elmúlt négy évben végrehajtott beruházásainak eredményeit, valamint a tavaly ősszel elindított duális képzés újabb mérföldkövét jelentő tanulószigetet.
Nagykanizsa csatlakozott a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központhoz, negyedik városként az alapító Szombathely, Szentgotthárd és Zalaegerszeg után.
A Brose Hungary Automotive Kft. 675 millió forintos beruházással 35 új munkahelyet teremtett Kecskeméten, a cég az egyik jelentős beszállítja a Mercedes-Benznek - közölte a Brose németországi cég magyarországi leányvállalata.
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Az európai gépjárműiparban jelenleg is átrendeződés zajlik, amelynek egyik hozadéka, hogy a kelet-közép-európai térség egyre nagyobb szeletet hasít ki magának – olvasható a PwC, a világ vezető pénzügyi tanácsadó cégének április 11-én bemutatott tanulmányában.
A kormány döntése nyomán a Nyugat-Pannon Mechatronikai Központ kiemelt figyelmet és támogatást élvez, de az az 1 milliárd eurónyi tőkebefektetés, és az a 25 ezer új munkahely, amely a térségben élők javát szolgálja majd, a projektben részt vevők közös munkájának eredménye lehet - mondta Hende Csaba honvédelmi miniszter, Szombathely országgyűlési képviselője csütörtökön a helyszínen tartott konferencián.
Autóipari tesztüzemet adott át a timári Rofa-Művekben Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára pénteken.
Egymilliárd forintot meghaladó beruházással bővíti oroszlányi gyárát a Wescast, az autók kipufogó csonkjait és turbófeltöltő házait előállító kanadai tulajdonú üzem 4 000 négyzetméterrel növeli termelési és logisztikai területét, amivel a gyár alapterülete eléri a 24 000 négyzetmétert - mondta Simó Ferenc, ügyvezető igazgató az MTI-nek.