At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Rekordsebességgel, 8 hónap alatt végezték el az épülő gyár villamosenergia-ellátásához szükséges alapinfrastruktúra-fejlesztés munkálatait.
A BMW Group-nál mindent a szenvedély mozgat. Így válik egy szakma hivatássá. Hajt bennünket, hogy megújítsuk a mobilitás világát és innovatív ötleteket vigyünk az utakra. A közös projektek iránti lelkesedés erős egységgé kovácsolhatja a csapatot, ahol minden vélemény érték. Csak akkor alakíthatjuk együtt a jövőt, ha a tapasztalat, a magas szintű szakmai folyamatok és a munka szeretete egyesül.
Javában zajlik a BMW Group legújabb gyáregységének, a 140.000 m2-en elterülő akkumulátor-összeszerelő üzemének építése, ahol a BMW Neue Klasse modellekben használt hatodik generációs akkumulátorokat készítik majd.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Az elektromobilitásra való átállás során az autógyártóknak három kulcstényezőt kell figyelembe venniük: a vásárlói igények kielégítése, a gyártási költségek csökkentése, valamint a környezetvédelmi szempontok.
A BMW Group jövőképét nem csak a vezetési élmény folyamatos fejlesztése, hanem nagyratörő fenntarthatósági törekvések is meghatározzák. Az autóipari csúcsvállalatnál úgy vélik, mindkét cél elérésének kulcsa az innovációban rejlik.
„Találkozzon a szenvedélyünk!” – szól az autóipari márka szlogenje, amely nemcsak a kollégák ambícióinak, ötleteinek ad teret, de rendszeresen együttműködik olyan startupokkal, vállalatokkal, egyetemekkel is, akikkel valóban hasznos innovációk kifejlesztésén dolgozhat.
If you’re passionate about changing the way the world moves for good then there’s never been a more exciting time to be part of the BMW Group.
2022. június 1-én, az üzem ünnepélyes alapkőletételén újabb izgalmas részletek derültek ki a 400 hektáron épülő gyárról, amely 150 000 autó/év gyártási kapacitásával nem csupán a BMW Group elektromos mobilitásra történő átállásában játszik majd kulcsszerepet, de a gyártási technológia és járműkoncepció teljes újragondolásának köszönhetően új mércét állít a világ autóipara számára.
Ha szeretne pozitív változásokat elérni, akkor ennél még sosem volt egy megfelelőbb időpont arra, hogy csatlakozzon a BMW Group-hoz!
A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése a tervezett ütemben halad: a gigantikus, 400 hektáros területen kezdetét vette a létesítmények felépítése, mely első körben a központi irodát, a képzési központot, az adatközpontokat és a további infrastrukturális épületeket érinti, de még idén megkezdik a munkát a termelőlétesítményeken is, melyek falai között új generációs elektromos autók készülnek majd a BMW Group leginnovatívabb, magasan automatizált gyártósorain. A gyár alapkőletételére június elején kerül sor.
Bangó Zsolt az Audi Hungariával 2019 év végén került kapcsolatba. Egy új szakmacsoport formálódó területére jelentkezett, és azóta is költségelemző mérnökként dolgozik. Állandóan újdonságokat tanul, fejlődik, új technológiákat ismer meg és komplex feladatokkal foglalkozik nap mint nap. Szeret nemzetközi környezetben érvényesülni és mindezt biztosítja számára a költségelemzés csapata. Sőt, a területen történő hatékony munkavégzéshez minderre szükség is van.
Elsőre sokak számára nem megszokott döntésnek tűnhet Kovács Tamás pályaválasztása. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diploma átvételével rögvest vezetővé avanzsált borsodi fiatalember ugyanis minden munkahelyváltáskor vezetői szerepkörben maradt. 2019 decemberében fontos döntést hozott, amikor az Audi Hungaria munkatársa lett – méghozzá költség- és értékelemző mérnökként. Megfontolt döntések sorozata, a véletlen játéka és egy új élet kezdete.
Mérnök vagy beszerző? Az Audi Hungaria szériabeszerzésén nincs élesen elkülönítve a két szakma egymástól. Mérnökként beleláthatunk a technológiai kérdésekbe és megoldásokba, hiszen fontos, hogy megértsük a termékeinkhez kapcsolódó folyamatokat. Akit viszont a gazdasági szemléletmód motivál, számára is megfelelő kihívásokat jelent a beszerző feladatkör. Ez a komplexitás keltette fel kollégánk, Iván László figyelmét, aki hét év után, analízismérnök munkakörből váltott a szériabeszerzés területére. Éles szakmaváltás vagy „csak” bizonyos mértékű szemléletváltás? Cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
Az E-transzformáció elnevezésű projekt keretében az Audi Hungaria bővíti e-motorgyártását, szélesíti műszaki fejlesztése kompetenciáit, valamint felkészíti járműgyártását az elektromos korszakra.
A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja.
Az Audi Hungariánál a Beszerzés szakterülete az új Költség- és értékelemzés osztállyal bővíti portfólióját. Az új szakterületről cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.
A Mercedes-Benz idén csatlakozott egy kifejezetten pályaválasztás előtt álló tanulók számára szervezett programhoz: az úgynevezett „rendhagyó technika órához”. A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara kezdeményezésével indult rendezvényen a Mercedes-Benz Academy Kecskemét oktatási központban összesen 6 alkalommal, 185 hetedik osztályos fiatal ismerkedett meg a gépjármű mechatronikus, a mechatronikus-karbantartó, valamint a szerszámkészítő szakmákkal.
Életfilozófia, tudatos karriertervezés, honvágy, vagy a véletlenek szerencsés konstellációja? Talán mindez együtt támogatta Miletics László pályafutásának elindulását az Audi Hungaria Zrt. Járműhajtás Fejlesztésének területén. Az áttörést egy szakmai rendezvény jelentette számára tavaly novemberben, a Fejlesztőmérnökök napja, ami új köntösben idén május 10-én kerül megrendezésre az Audi győri gyártó telephelyén.
A Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, dr. Hanula Barna, A járműfejlesztő mérnökök jövője címmel tart inspiráló előadást 2018. november 10-én a Fejlesztőmérnökök Napján, Győrben!
8000 négyzetméteres képzési központ épült az autógyár mellett korszerű környezetben, a legmodernebb technológiák felhasználásával, amelyek az ipar 4.0 világára készítik fel a jövő járműipari szakembereit.
Eljátszadoztál már a gondolattal, hogy az Audi Hungaria prémium kategóriás hajtásainak, vagy járműveinek fejlesztésével foglalkozz?
Érdeklődsz a műszaki fejlesztés iránt? Esetleg már el is játszottál a gondolattal, hogy az Audi Hungariánál prémium kategóriás hajtások vagy járművek fejlesztésével foglalkozz?
A győri Audi Hungarianál a gyártástechnológia-tervezés a gyártási folyamatok legfontosabb alappillére. A technológiák, a folyamatok és a berendezések optimális működése nélkül nem készülhetne el az évitöbb mint százezer jármű és közel kétmillió motor, amelyek az Audi Hungariát a világ legnagyobb motorgyárává teszik.
„Nagyon érdekes kihívás a termelésről érkező igényekre hatékony és újszerű informatikai megoldásokkal szolgálni – és így szüntelenül követni az újonnan felbukkanó technikai lehetőségeket.” – fogalmazott Németh András az IThon.info pályázatán.
„Egy olyan nagy vállalatnál, mint az Audi Hungaria, még hat év után is van lehetőség újabb és újabb kihívásokat találni, ami különösen érdekes része ennek a szakmának.” – fogalmazott Szakál József az IThon.info pályázatán.
A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
A világ tele van csodálatos emberekkel, tehetséges emberekkel, akiknek a munkájából sokszor alig látunk valamit, mert sikereik ritkán hangosak. Az információmenedzsment területén dolgozók egy darabka jövőt hoznak a mába, amikor az Audi AG termelést támogató szoftvereit fejlesztik.
A kísérleti motorgyártás az autóipar szívsebészete. Különleges terület – még a világ legnagyobb motorgyárán belül is. Ritka az a pillanat, amikor lehetőséget kínálunk villamosmérnök, gépészmérnök vagy mechatronikai mérnök végzettségűeknek, hogy egy rendkívül innovatív környezetben, egy folyamatosan kihívásokat kereső csapat tagja legyen. Pedig az Ön sikertörténete itt és most kezdődhet!
Mérnök vagy? Fejlesztési területen dolgozol? Ragadd meg az alkalmat! Az Audi Hungaria kitárja kapuit, és június 10-én, az Audi Hungaria Fejlesztőmérnökök Napján beenged fejlesztési szakterületi műhelyeibe, és exkluzív információkat ad fejlesztéseiről.
Az autóipari trendeket figyelembe véve megjósolható, hogy a következő néhány évben meghatározó lesz a villamos gépek számának növekedése a járművek hajtásában. A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor?
A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor? Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke mesél arról, milyen innovatív technológiákkal találkozott Győrben az elmúlt hat évben.
Negyedik alkalommal rendezte meg kifejezetten lányok számára szervezett nyílt napját a Mercedes-Benz Gyár Kecskeméten. A 2013-ban indult, ma már hagyománynak számító rendezvényen több mint 60 pályaválasztás előtt álló fiatal hölgy ismerkedett meg a járműkarosszéria-előkészítő és felületbevonó, a gépjármű mechatronikus, a mechatronikus karbantartó, valamint a szerszámkészítő szakmákkal a Mercedes-Benz Oktatási Központjában.
Az Audi Hungaria azon leendő mérnök munkatársainak jelentkezését várja gyártástechnológia-tervezés szakterületeire, akik egyedi és innovatív technológia segítségével, nagy felelősséggel járó munkakört kívánnak betölteni egy igazán izgalmas munkakörnyezetben.
Egyre erősebb számokat produkál a hazai autógyártás. A 2015-ös rekordbevételű év után 2016-ban dinamikusan növekszik a szektor alkalmazottainak száma, amely rendkívül jó előjel az idei bevételek tekintetében is.
Számos izgalmas csatát hozott a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, amelyet május 6-7-én rendeztek Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek seregszemléjén hat ország, negyvenhét csapata mérte össze tudását. A versenyen magyar siker született: az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a Budapesti Műszaki Egyetem "Műszakik Kanóc Team" csapata nyerte, miután több kategóriában is élen végzett.
Negyvenhét levegővel hajtott jármű indulhat a hétvégi IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyen. Közel félszáz mérnökcsapat bizonyította bemutatkozó videóval, hogy pneumobiljuk üzemképes állapotban várja a május 6-7-i nagy megmérettetést. A járművek építése és a finomra hangolások szinte még mindenhol zajlanak, hogy izgalmas csatában dőlhessen el az egri Érsekkertben, hogy melyik csapat lesz 2016-ban a legügyesebb, valamint kié a legjobb idei léghajtány konstrukció.
Kiélezett küzdelemmel zárult a Bosch által három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! verseny, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata a Bosch termékeinek és innovatív technológiáinak felhasználásával intelligens gokartokat épített.
A Daimler AG. stratégiai törekvése, hogy a nők is mind nagyobb számban vállaljanak munkát a német márka autógyáraiban. A vállalat a Girl’s Day elnevezésű nyílt napon népszerűsítette a pályaválasztás előtt álló lányok számára az autóipari szakmákat. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára sokféle formában segíti a szakiskolai tanulók és főiskolai hallgatók bevonását a munka világába. Ennek egyik formája a duális képzési rendszerben való részvétel, ami 2011 óra sikeresen működik.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a Mercedes-Benz Cars úttörő gyáraként a konszernen belül is iránymutató innovációt vezetett be „árukosár koncepció” néven. Ennek megvalósításához a vállalat közel 15 millió eurós beruházást hajt végre, melynek során többek között a gyár logisztikai csarnoka jelentősen kibővül.
A Mercedes-Benz „Generációk Egészségmegőrzéséért Program” néven innovatív kezdeményezést indít. A gyár interaktív és szórakoztató rendezvénye új megközelítésbe helyezte a drogprevenciót. A program nagykövetei: Dr. Zacher Gábor, Aranyosi Péter humorista, ifj. Knézy Jenő sportriporter, Lesinszki Dávid DJ, illetve Gera Zoltán válogatott labdarúgó.
Christian Wolff lesz a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyárigazgatója 2016. január 1-jétől. Thomas Geier utódja lesz, aki 2014 májusa óta áll a Kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén. Thomas Geier a sindelfingeni gyárban folytatja munkáját, ahol az E-osztály 2016-ban induló új modelljének összeszerelő üzeméért lesz felelős.
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.